neljapäev, 10. september 2015

"Alaskat otsides"

Autor: John Green

See raamat räägib erinevatest sündmustest mis juhtuvad Culver Creeki internaatkoolis peategelaste Miles Halteri, Alaska Youngi ja nende sõpradega. Milesil oli enne Culver Creeki minemist väga igav elu ja ta tahtis leida midagi huvitavat ja teistsugust. Kui Miles kooli jõudis oli ta närvis ja üksildane, kuid sai kiiresti oma toakaaslase Chip Martiniga sõbraks. Chipi kaudu sai ta sõbraks Alaska Youngiga    ja varsti oli tal suur sõbragrupp. Ta sai koolis väga hästi hakkama ja talle väga meeldis Alaska, kuid Alaskal oli poisssõber. Alaska ja teised olid varem teinud hästi palju tünga koolis ja see oli nende traditsioon iga aasta.
Ühel toredal päeval (spoiler tuleb kohe) suri Alaska autoõnnetuses. Miles ja kõik teised sõbrad olid kohutavalt kurvad. Nad arvasid, et võibolla tegi Alaska enesetappu, sest varem oli ta öelnud Milesile: "Ainus viis kuidas saada kannatamise labürindist välja on otse ja kiiresti.". Pärast seda tegi Miles suure otsingu, aga lõpus tehti Alaska auks ühe suure tünga.

Esiteks tahaksin öelda, et John Green on üks parimatest autoritest kelle raamatuid olen lugenud. Kõik ta raamatud on romaanid, aga kuidas ta neid kirjutab on nii huvitav. Mulle meeldib kuidas ta oma raamatute tegelasi nii huvitavaks ja lahedalt veidraks teeb, see on tõesti köitev ja jätab sind alati rohkem tahtma nt Milesile meeldib meelde jätta inimeste viimaseid sõnu enne surma ja teises raamatus on poiss kes on hästi tark ja talle meeldivad anagrammid. Hetkel loen Johni raamatut "An Abundance of Katherines", mis minu teada Eesti keelde tõlgitud veel ei ole. Mulle meeldis, et "Alaskat otsides" oli kirjutatud nii, et iga peatükk oli: 50 päeva enne, 5 päeva pärast vormis. Sündmus mis seal vahel juhtub on loomulikult (spoiler) Alaska surm. Mu lemmik tegelane on Alaska, sest saan temaga päris paljudes asjades nõustuda.

Ma ütleks, et see raamat (nagu kõik John Greeni raamatud) on mõeldud suurtematele st 13 ja vanematele, sest sisaldab palju asju millest väiksemad võibolla aru ei saa.

Ma soovitan seda Johni fännidele (nagu mina), inimestele kellele meeldivad romaanid ja inimestele kellele meeldivad elule mõtlevad raamatud.

Lõpetuseks tahaksin öelda veel kord, et ma absoluutselt armastan John Greeni raamatuid ja "Alaskat otsides" oli väga magus üllatus

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar