pühapäev, 4. jaanuar 2015

Meisterdetektiiv Blomkvist

Pealkiri; Meisterdetektiiv Blomkvist
Autor: Astrid Lindgren
Illustraator: Edgar Valter

Raamat räägib poisist kelle nimi on Kalle Blomkvist. Tema tahab Detektiiviks nagu Sherlock Holmes saada. Ühel igaval sügispäeval tuleb tema naabri ja sõbra Eva-Lotta juurde tema onu, täpsemalt ema onupoeg, Einar. Kalle arvab, et Einar on kahtlane, ja hakkab uurima kes ta on. Kalle on kaval ja lahedab mõistatuse. Tuleb välja, et Einar on ühe suure käki kokku keeranud ja varastanud 100 000 krooni väärt kristalle, plaatinat jms. Einar ja ta käsilased püütakse kinni.
Mulle meeldib tegelane Eva-Lotta kõige rohkem. Ta on mõnes olukorras õrn ja teises täitsa tugeva iseloomu ja targa peaga. Tal on kass kelle nimi on Miisu.  Talle meeldib laulda ja ta isa on pagar. Tal on heledad juuksed ja ta on 13 aastat vana. Ta meeldib Kallele ja Andersile, kes tahavad mõlemad teda kosida. Ma arvan, et olen temaga natuke sarnane küll, sest ma olen vahest samamoodi väga tugeva iseloomuga ja vägev.
Minu arust oli selle raamtu lugemine väga lihtne, kuigi ma pigem loeksin midagi muud. Õppisin, et vahest on kõige tavalisemad inimesed need, kes oskavad mõistatust lahendada või midagi ette võtta. Vaatamata sellele, et ei tahtnud seda lugeda, meeldis mulle see lugu. Raamat läks lõpu poole õnneks paremaks ja ma sain selle kiiresti loetud. Arvan, et selle raamatu mõte on see, et alati on midagi lõbusat teha, pole vahet kui suur see on(Nt. Kalle, Anders ja Eva-Lotta tegid tsirkust ja korraldasid lõbusaid võitlusi teiste lastega.).
Kokkuvõttes, oli raamat tore, aga nagu enne kirjutatud, pigem loeksin mina ise midagi muud.

Autor Astrid Lindgren elas aastatel 1907-2002. Ta sündis Smålandi maakonnas Vimmerby väikelinna
lähedal Näsis. Ta elas ja töötas seal, enne kui ta 19-aastaselt Stockholmi kolis. Ta on kirjutanud palju raamatuid, nt. 
AastaPealkiri
1944Britt-Mari puistab südant
1945Kerstin ja mina
1945Pipi Pikksukk
1946Pipi Pikksukk läheb laevale
1946Meisterdetektiiv Blomkvist
1947Meie, Bullerby lapsed
1948Pipi Pikksukk Lõunamerel
1949Veel Bullerby lastest
1949Pöialpoiss Nils Karlsson
1950Hakkaja Kaisa
1950Kati Ameerikas
                                                       Autor Astrid Lindgren 1924

9 kommentaari:

  1. Vastused
    1. Plaatina (sümbol Pt) on keemiline element, mille aatomnumber keemiliste elementide tabelis on 78, ta kuulub väärismetallide hulkam

      Kustuta
  2. On aru saada, et oled raamatut lugenud. Paljudes interneti kokkuvõtetes ja lisaks nüüd ka juba kooliõpikutes on väidetud, et selles loos on lapsed 14 aastased. Kuid raamatus Meisterdetektiiv Blonkvist on Kalle ja Eva-Lotta vanused välja toodud. Nad on 13 aastased.

    VastaKustuta